29 Ocak 2016 Cuma

Madem Evdeyiz Pancake Yapalım :)

Pancake kolay hazırlanan ve tek tek pişirildiği için pişirmesi biraz zaman alan harika bir lezzet. Yumuşacık, kahvaltılarda bal ve reçelle tatlandırıp yemeyi tercih ettiğimiz pancake bugün akşam saatlerinde bizim evdeydi.



Malzemeler :3/4 su bardağı un, 1 su bardağı süt, 1 yumurta, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı toz şeker, 1/2 paket kabartma tozu, bir fiske tuz. 



Bütün malzemeyi derin bir kapta bir çatal ya da mikserle boza kıvamına gelinceye kadar çırpıtım. Pancakeleri pişireceğiniz tavada çok az tereyağı erittim.



Küçük boy bir kepçe ile tavaya bir kepçe sıvı hamurdan koydum ve hamurun üzerinde delikler oluşunca tahta bir spatula ile arkasını çevirdim. Ocakta en küçük bölümü orta şiddette açtım. Tavaya bir kez tereyağı koymak yeterli oldu, tavam Esse'nin seramik tavası, hiç yapışma yaşamadım. 



Bu malzemelerle pişirdiğiniz Pancakelerin büyüklüğüne göre yaklaşık 10 tane çıkıyor. 



Afiyet Olsun :)










5 yorum:

  1. Esra hanımcım ellerinize sağlık ... pankek harika... bloğunuza hemen abone oldum... iadeyi ziyarete geldim...:)) çok memnun oldum böyle olsa da tanıştığımıza sevgiler (Selma'nın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Selma Hanımcım :) beni çok mutlu ettiniz :) ben de tanıştığımıza çok memnun oldum +selmaYıldırım sevgiler

      Sil
  2. PankEk ben de yaparım ve elmalısından ballısına kaymaklısından tahinlisine hepsi harika. Kahvaltılık süper tatlar...
    Ben de beklerim:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil